Pri pohľade na karosériu novej „eM-trojky“ po zásahu od spoločnosti AC Schnitzer sa jeden neubráni dojmu, že menej je niekedy vážne viac. Keď však začnete pátrať, prečo je auto ovešané ako vianočný stromček, zistíte, že Nemci, respektíve ich firma s takmer 35-ročnou tradíciou stále vie, čo robí.

Aby sme boli konkrétni, mali by sme dodať, že úpravy aerodynamiky v prednej časti BMW zvýšili prítlak pri 200 km/h o 40 kilogramov. Podobne je na tom i malá a nenápadná odtrhová hrana nad zadným oknom, ktorá pri rovnakej rýchlosti pridáva 20 kilogramov a kombinácia prepracovaného difúzora a krídla na kryte batožinového priestoru tlačí zadnú nápravu k asfaltu ďalšími 70 kg.

Bez zbytočnej tuhosti

Aby sa nepovedalo, že podvozok na niečo také nie je pripravený, AC Schnitzer vám pribalí set kratších pružín a tlmičov s nastaviteľnou kompresiou i odskokom, ktorý zníži svetlú výšku o 15 až 20 milimetrov, firma však pripomína, že sa nesnažili urobiť novú trojku tuhšou. Odpružene naladili tak, aby „auto bolo skôr rýchlejšie než tvrdé“ a na limite ponúklo dobré reakcie na zmenu výkonového zaťaženia.

S trakciou a znížením neodpruženej hmoty pomáhajú kované 20-palcové disky AC3, ktoré sú dostupné v niekoľkých farebných prevedeniach a obúvajú pneumatiky s rozmerom 285/30 R20 vpredu a 295/30 R20 vzadu.

Pokiaľ ide o pohonnú jednotku, pod kapotou ostáva radový trojlitrový šesťvalec z modelu M3 Competition. Namiesto 510 koní a 650 Nm po úpravách ponúka maximálny výkon 590 koní a maximálny krútiaci moment 750 newtonmetrov. Ešte lepšie na tom je, že AC Schnitzer poskytuje na modifikovaný motor záruku až štyri roky. A aby auto dalo najavo svoj potenciál, dostanete i kompletne nový ladený výfukový systém, ktorý okrem lepšieho vyplachovanie valcov pomôže i s ostrejším zvukom. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 25 obrázkov