Ford Granada II z Nórska - projekt Zzz Zzz má vpredu V8 Ford z Koenigsegg CCX a krásne cez 1000 koní
Joel W. Olsen tiež prepadol šprintom a mechanickému tuningu. V tejto disciplíne chce excelovať. Začal veľmi divne, s polomŕtvym Ford Granada II. Na svete nemôže byť veľa ľudí, ktorí by to auto chceli, či obdivovali. Rozsah výkonového spektra sedanu vyššej strednej triedy z 80. rokov sa pohyboval od 53 k v najslabšej naftovej verzii len po 160 k pre V6. Joel však do auta najprv namontoval ostrý radový 4-valec Cosworth známy z mašín ako Escort RS či Sierra RS. Čoskoro sa ukázalo, že to nie je celkom dosť na tak veľké auto a už sa riešila ďalšia výmena motora a hnacieho ústrojenstva. Druhý pokus mal byť Nissan Skyline R32 GTR.
Projekt Zzz Zzz po rokoch práce mal premiéru na minuloročnom severskom festivale rýchlosti a sily - Gatebil 2011. Zvláštne, že sme o ňom nevedeli skôr...
Medzičasom spolu s kamošmi rozpáral Granadu tak, aby do nej zmestil o čosi viac valcov. 2x viac, celkom presne... Celkom nepochopiteľne sa Joelovi podarilo získať čosi absolútne! Motor z utra výkonného superšportu Koenigsegg. Švédsky supercar existuje v nekoľkých verziách, prvá bola CC8R, nasledoval výkonnejší model CCR a o pár rokov neskôr ešte ostrejšia verzia CCX. Tá síce nie je najvýkonnejšia, po nej prišili ešte modely CCXR, Trevita, Agera a najšialenejšia Agera R.
Pod prednú kapotu teda Nóri naložili 4,7 litrový V8 Ford s dvoma turbami, ktorý je možné vyladiť vraj až na 1700 k. Zadné nezávislé zavesenie kolies pochádza z novej generácie z Cobry, brzdový systém je od Porsche. Viac detailov o projekte zatiaľ nemáme. Pozrite si priložené video prvého štartovania beštie. Nemôžeme sa dočkať pohľadu na jazdu, či dokonca výkon na šprintoch...
Pre podrobnosti pozrite Facebook profil Zzz Zzz
zdroj: autoblog.com a facebook