Výmena vzduchového filtra je základ. Motor so starým špinavým filtrom dýcha rovnako ako vy s plným nosom...
V kruhoch autičkárov panuje názor, že športová vložka filterboxu nepridá na výkone. Na druhej strane sú tvrdenia, že vložka môže pomôcť. Tak kde je pravda? Jediná metóda, ako sa to dozvedieť, je postaviť auto na valcovú brzdu. A presne to spravili Poliaci so Saabom 9-5.
Ako prebiehalo testovanie? So starým špinavým papierovým filtrom mal Saab výkon 259,1 koní. Po výmene za nový filter K&N výkon narástol na 262,7 koní. Rozdiel je teda 2,6 k. Oplatí sa to? Pre zvýšenie výkonu ani nie... Skôr pre nárast krútiaceho momentu. Rozdiel je 9 Nm. Saab navyše medzi meraniami prešiel výmenou sviečok a oleja. Práve vďaka sviečkam mohol výkon poskočiť.
Dajme tomu, že K&N filter stojí zhruba 70 eur. K tomu si prirátajte dvacku za čistiacu sadu. Ste na sume 90 eur. Bežný papierový filter stoji 10 - 15 eur, lepšie okolo 30 (samozrejme, podľa typu auta). Škoda, že neporovnali výkon nového klasického papierového filtra s novým K&N. Výsledok by bol objektívnejší.
Dá sa teda povedať, že hlavnou, a možno jedinou výhodou športovej vložky filtra, je jej umývateľnosť. Ak máte jedno auto dlho (rozložia sa náklady) a radi sa v aute vŕtate, tak možno to bude pravé riešenie. Ako na čistenie športovej vložky filtra si môžete pozrieť v našom staršom videu, ktoré vzniklo v spolupráci s Auto Kelly.