Staré Lady sú v Rusku stále populárne. Sú lacné a patria medzi slušné náradie na amatérske rally, alebo slalom.
Myslím, že všetci dobre viete, že AvtoVAZ autá stále vyrába. A nie iba Nivu. Modelový rad je trochu širší. Na domácom trhu sú obľúbené, keďže sú lacné. Dokonca ich predávajú aj u nás. Nepredávajú sa ako teplé rožky, ale majiteľom slúžia verne, hoci s malými muchami.
Staré hranaté modely prešli v spoločnosti sínusoidou. V bývalom režime žigulíky vlastnili zvyčajne tí trochu rovnejší. Neskôr si tie autá nechtiac vyslúžili pozornosť menšiny a spájalo sa s nimi len "cigánske auto". A potom z našich ciest takmer úplne zmizli. Ich potenciál objavili amatérski jazdci a nadšenci. Jednoduchá konštrukcia, veľký priestor na zlepšenie jazdných vlastností a najmä fakt, že diely sú extrémne lacné, k popularite napomáhajú.
Pod kapotou má až 420 koní
Žigulácky motor sa dá upraviť na pekný výkon a v spojení s nízkou hmotnosťou autom pekne cvičí. V Grécku zašli ešte ďalej. Poslúžila im japonská technika z Nissanu Silvia. Srdce prešlo operáciou a disponuje výkonom 420 koní. "Papierová" karoséria je vystužená trubkovým rámom. Palubná doska s budíkmi tiež pochádza z Nissanu. Napadlo by Vám niekedy v Žigulíku hľadať klímu, alebo elektrické okná? Že nie? Táto ich má.
Spracovanie nie je dokonalé, ale auto sa na nič nehrá. Je to skutočný sleeper, ktorého úlohou nie je vyzerať, ale poriadne jazdiť. Nie je to jediná žigula s týmto motorom, alebo s iným srdcom pretekára. Ale patrí medzi najznámejšie, a preto si zaslúži našu pozornosť.