Konzervatívnym priaznivcom sériovej techniky BMW to bude pripadať ako zlý sen, ale nemeckej spoločnosti G-Power sa podarilo získať už 99 majiteľov pre svoj najostrejší automobil v ponuke, postavený ešte na základoch minulej generácie M5. Ako míľnik vo výrobe modelu Hurricane RR sa preto firma rozhodla postaviť ešte bláznivejšiu verziu vozidla s poradovým číslom 100.

Základom novinky M5 Hurricane RRS sa stala výmena pôvodných mechanicky poháňaných kompresorov  ASA T1-313 za väčšie jednotky ASA T1-316. Výsledkom je zvýšenie výkonu 5.0 V10 z 800 na 830 koní pri 7500 až 8000 ot./min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 780 newtonmetrov pri 6500 ot./min.

    M5 Hurricane s číslom 100 nesie označenie RRS. Výkon 5.0 V10 poskočil z 800 na 830 koní.    

Tento potenciál obmedzuje len trakcia 22“ pneumatík Michelin Pilot Sport  so šírkou 285 milimetrov, ktoré pri plnom využití zvládnu akceleráciu na 100 km/h za 4,3 sekundy. S ďalším zrýchľovaním to majú zadné gumy o trochu jednoduchšie a na 200 km/h sa auto dostane za veľmi solídnych 9,1 sekundy.  Hranicu 300 km/h Hurricane RRS prelomí za 25,2 sekundy a s dostatočne posunutým pudom sebazáchovy sa upravená M5 dokáže dostať až na 370 km/h.

Pretože táto modrá hračka občas potrebuje postaviť do cesty ešte silnejšieho súpera, v dielňach ho vybavili poriadnymi brzdami. Rotáciu predných kotúčov s priemerom 396 mm spomaľujú 6-piestikové brzdiče a o zadné s priemerom 380 mm sa pre zmenu starajú strmene vybavené štyrmi piestikmi na každej strane. Ak zákazník uzná za vhodné a dovoľuje mu to jeho konto, môže si rozkázať namiesto oceľových karbónovo-keramické kotúče. Ich presnú cenu G-Power neuvádza, lacné však asi nebudú. Stačí sa pozrieť len na cenu prestavbu motora, ktorá vychádza na 57 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov