Nehanebník, čo je voľný preklad krstného mena tohto dvojmotrového hotrodu mu sedí ako, veď viete o čom píšem :). Informácií o technických riešeniach aplikovaných na tomto pekelnom stroji nie je veľa, tak spomeniem aspoň tie, ktoré sú bežne v obehu.

Do série sú zapojené dva smallblocky koncepcie V8 s objemom 350 cui pôvodom zo Chevroletu. Každý produkuje v sérií masívnych 450 koní. Poradie zapaľovania je posunuté vždy o 45 stupňov voči druhému motoru, čo v praxi znamená poradie zapaľovania valcov 1-1-8-8-4-4-3-3-6-6-5-5-7-7-2-2. Geniálne je vyriešená aj potenciálna spoľahlivosť, respektíve minimalizácia poruchy, kedže všetko príslušentvo, teda mazanie, chladenie je napojené iba na jeden motor. Zníženie celkovej hmotnosti, ktorá predstavuje hodnotu cirka 950 kg, sa podarilo dosiahnuť aj vďaka krátkemu výfukovému potrubiu, kde sa napája vždy jedna strana valcov do jedného tlmiča, a de facto žiadnej plecharine. Na kompletné uchladenie veľkých požieračov benzínu stačia 3 chladiče chladené náporovým vzduchom, pričom zadné sú oddelené od zvodov kapsou tvorenou karosériou.

Technické riešenie nosného rámu je najelegantnejší, najoverenejší a najspoľahlivejší spôsob, ktorý preslávil pán Colin Chapman. Priestorový oceľový trubkový rám, nezávislé zavesenie predných kolies a tuhá zadná náprava, pruženie pomocou pushrodov, jednoducho ultimatívne a dodnes neprekonané garážové riešenie s najlepším pomerom cena / výkon. Veľmi ma tiež uchvátilo riešenie nastupovania, ktoré je zabezpečené preplátovanou škrupinovou strechou z dizajnovej ikony menom Karmann Ghia.


Vychutnajte si túto nádheru, ktorá nedáva spávať mnohým petrolheadom už nejaký čas po celom svete. Ja som na tento skvost narazil pri surfovaní po mojom obľúbenom blogu angrest.com, kde chodím často nazbierať inšpiráciu. Enjoy!   

Zdroj: http://www.angrest.com/auta/the-priapism/#respond