Okrem individuálnych garážových stavieb Porsche, ani jej svetoznámi úpravcovia typ 911 nikdy nerobili s iným motorom. Dalo sa tvrdiť že Porsche 911 = 6 valec. Ale rovnica od jari 2010 neplatí. Porušiť dogmu sa rozhodli nemeckí chalani od svetoznámeho špecialistu na úpravy štuttgartských športiakov RUF. Už pol roka svetu hrdo ukazujú model R-GT8, ktorý má za zadnou nápravou atmosférický V8. RUF týmto kúskom prelomil vyše 40. ročné tabu. Svojim klientom chce od budúceho roka ponúkať modifikované Porsche 911 GT3 typ 997 ako R-GT8 s motorom V8. Chcete vedieť viac?
Ako jediné médium v SR ponúkame krátke video. Nakrútené ešte počas autosalónu v Ženeve 2010, aj keď s odstupom času, nestratilo nič na aktuálnosti a exkluzivite. Pozrite si naše prvé dojmy a pocity, ktoré s nami pri pohľade na tohto krásavca lomcovali.
Motor V8 od RUF je najvýkonnejší atmosférický V8 na svete. Zároveň má najvyšší litrový výkon, až 89,78 kW/l (122 k/l). Do prachu posiela aj oslavovaný 6,2 V8 od AMG.
Video obsahuje relatívne málo faktov, pre fajnšmekrov medzi vami prikladáme nasledovné info:
Konštruktéri z RUF-u sa cca pred dvoma rokmi rozhodli do útrob 911-ky napratať osemvalec. Motor nepochádza zo žiadaného iného typu Porsche, ako by sa na pohlaď mohlo zdať. Motor s objemom 4,5 litra je vyrobený na mieru priamo v spoločnosti RUF. Pri konštrukcii využili najnovšie poznatky o motoroch, ale aj mnoho skúseností z motoršportu a konštrukcie ostrých športových špeciálov. Aj vďaka tomu môžeme v motore nájsť také vychytávky ako titanové ojnice, mazanie pomocou suchej kľukovej skrine či spaľovací priestor v tvare polgule. Najviac azda prekvapí údaj o hmotnosti celého agregátu. Je totiž až o 37 kg ľahší ako klasický šesťvalec boxer, ktorý Porsche bežne do typu 997 používa! A to je, vážení, preveľká vec.
Nehovoriac o tom, že tento motor svojimi parametrami doslova schová doposiaľ najobdivovanejší a titulom Motor Roka 2010 ovenčeným V8 s objemom 6,2 l od AMG z modelov 63 AMG, hlavne z nového trojcípeho superauta SLS AMG. 4,5 litrový V8 RUF navyše nemá vymoženosti ako priame vstrekovanie paliva, zato točí takmer 9 000 ot, plný výkon 404 kW (550 k) ponúka pri 8 500 ot a max. krútiaci moment 500 Nm pri 5 400 ot. Kompaktnosť a malá hmotnosť boli prioritami počas celého procesu návrhu vlastného V8 motora RUF. Celkovú hmotnosť osemvalca sa podarilo urdžať pod 200 kg.
Úpravami prešla aj karoséria. Nemáme info o tom, či je pre túto úpravu nutné upravovať motorový priestor sériovej 911-ky. Ukazuje sa, že skôr vôbec nie. Keďže auto stavia na ostrom modeli GT3, integrovaný bezpečnostný rám či karbónové brzdy sú samozrejmosťou. Individualizácia je pre RUF samozrejmosťou a tak neprekvapí na mieru upravovaný interiér či iný bodykit. Tiež 19“ disky, na ktoré sú obuté semisliky, pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup na diskoch uchytených centrálnou maticou. Údaje o zrýchlení, či maximálke RUF doposiaľ nezverejnil, no môžete si byť istí, že budú lepšie než má sériové Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S aj modely GT3. RUF R-GT8 nebude pre chabé žalúdky. S výkonom 550 k totiž prekonáva všetko, čo Porsche aktuálne sériovo vyrába. Aj práve preto by nám mohlo R-GT8 v budúcnosti hovoriť pane :)
autori: Luboš ŠULOVSKÝ a MaroS TS
RUF R-GT8 - technické parametre
Začiatok produkcie – r2011
Karoséria:
2 miestne, 2 dverové kupé s ochranným rámom
2 pretekárske sedadlá
hliníkové dvere a predná kapota
kryt motora a zadný spojler z uhlíkových vlákien
Motor:
ľahký V8 s rozovretím 90o,
objem 4,5 l
max. výkon 404 kW (550 k)/8500 ot
max. krútiaci moment 500 Nm/5 400 ot
hliníková kľuková skriňa a hlavy valcov
blok motora a hlavy valcov chladené vodou
4 ventily na valec
rozvod 2xDOHC
mazanie suchou kľukovou skriňou
samostatná olejová vaňa s dvoma vstupmi oleja mazacieho sytému motora
vodná pumpa, alternátor, kompresor klimatizácie hnané priamo motorom (motor bez remeňov)
Prevodovka:
plne synchronizovaná manuálna 6-stupňová skriňa
Podvozok:
PSM – stabilizácia, ABS, TC, automatický samosvor, výkonné keramické kotúčové brzdy, p/z – 380/350 mm,
Kolesá:
kované disky RUF s centrálnou maticou,
9x19“ s pneu 245/35 R19 Z a 12x19“ s 325/30 R19 Z