Základné parametre tohto draka sú jedny z najväčších a najdivokejších čísel aké ste kedy čítali! Najprv vám ich tu uvediem priamo vykopírované zo stránky úpravcu:
Power:
1,226 bhp @ 6,400 rpm (1,066 Rear Wheel HP)
1,109 lb-ft torque @ 4,000 rpm (964 Rear Wheel Torque)
Estimated Performance:
0-60 mph: 2.9 seconds
1/4 Mile: 10.2 @ 141 mph
Top Speed: 242 mph
Teraz preklad a prevod do zrozumiteľných jednotiek sústavy SI:
Výkon:
920 kW (1250 k) pri 6400 ot (800 kW - 1087 k na zadných kolesách)
1356 Nm pri 4000 ot (1307 Nm na zadných kolesách)
Odhadovaná dymamika:
0 - 96 km/h 2,9 s
403 m - 10,2 s pri 227 km/h
TopSpeed - 390 km/h
Možno je to už klišé, ale pohľad na toto auto mi pripomína zlovestnú masku DartWadera zo StarWars.
Tajomstvo týchto ukrutných čísel je skryté v novom motore. Pôvodný motor s kompresorom je fuč, miesto neho je medzi prednými tlmičmi naložený 7 litrový V8 s dvoma turbami. Kované vnútornosti sú nutnou samozrejmosťou (piesty, ojnica, vačky). Kde sa tak zverský motor vzal? Firma použila agregát zo svojho hypercar o ktorom sme vás už neraz informovali - Hennessey Venom GT (mašinou postavenou na báze predĺženého Lotusu Exige).
Ako jasne vidíte z obrázkov, výmena motora nebola zďaleka jediná radikálna zmena. Pod prednými kolesami sú 380 mm brzdové kotúče vyrobené z karbón-keramiky s 8-piestikovými strmeňmi. Zadnú nápravu krotia 6-piestikové strmene. Šialene agresívny nový vzhľad vytvorili dielcami z uhlíkových vlákien. Superšportový vzhľad okrem veľkých diskov kolies podčiarkuje aj preladené aktívne megnetické pruženie.
Žiaľ, pre našinca, teda Európana bude prakticky nemožné vidieť toto auto aj inak než na fotkách či na video. Hennessey totiž podľa reálneho odhadu dopytu neplánuje postaviť viac než 12 kúskov. Dá sa predpokladať, že všetky z nich zostanú v USA. Ak sa pýtate, ako sa dá používať mašina s tak hrôzostrašnými parametrami na bežných cestách, tu je odpoveď: Vďaka boostcontroleru, teda ovládaču plniaceho pretlaku biturbosystému môže mať VR1200 Twin Turbo Coupé výkon odkrokovaný na 800, 1000 a maximálnych 1250 k). Nie, žeby jazda s 800 koňovou mašinou bola brnkačka, predsa len je to o celých 35% menej ako je jej maximum. S troškou cviku v pravom členku by to mohlo byť zvládnuteľné, čo poviete?
Pre podrobnejšiu tech. špecifikáciu navštívte stránku úpravcu:
Hennessey VR1200 TwinTurbo Coupé Cadillac CTS-V
Natíska sa otázka:
S akým najväčším výkonom na bežných cestách máte doposiaľ osobnú skúsenosť vy? Skúste uviesť nie len výkon, ale aj aká to bola mašina...