Naozaj toto všetko o sebe s kamennou tvárou tvrdí malý výrobca z Londýna. Fópá utŕžili už vtedy, keď predstavovali voz s názvom Hemera ako nový produkt. Potom však prišlo rozčarovanie verejnosti, keď sa zistilo, že je to prezlečené nemecké SUV. Ich nadšenie ich však napriek tomu zjavne neopustilo. Eterniti sa rozhodlo vyplniť údajnú dieru na trhu v segmente hyper luxusných áut. Na autosalón do Číny priviezli "prvé Super-SUV", ako ho nazvali, a chcú tak vypáliť rybník značkám ako Lamborghini, Bentley či Maserati. Tie sa luxusné SUV na trh ešte len chystajú uviesť.
Eterniti proti nim útočí modelom, ktorý nie je nič iné, než Porsche Cayenne. Nie len vonkajším vzhľadom a konštrukciou, ale i motorom. Karoséria je ručná práca z karbónu. Stojí na 23" kolesách s nízkoprofilovými pneumatikami. Taká veľkosť bude štandard. Pod kapotou je známy 4,8-litrový V8 s biturbo s výkonom cez 441 kW (600 k) a 750 Nm. Mal by zabezpečiť maximálnu rýchlosť 290 km/h a akceleráciu za 4,5 sekundy. Na vývoji sa podielal Alastair Macqueen, ktorý stojí za zrodením Jaguaru XJ220, svojho času najrýchlejšieho auta planéty. Testovacím jazdcom je známy pretekár z F1 Johnny Herbert. Ma na starosť i propagáciu značky v budúcnosti.
Krivky auta svojho darcu nezaprú
Dizajn je taký, ako by ste očakávali, keď sa niekto snaží nanútiť známemu produktu svoju tvár. Predná maska má mega veľký chrómovaný gril, v porovnaní s Cayennom potom hranatejšie svetlá a ani náznak toho, že by sa mohlo jednať o Porsche. Každopádne zmienka o tom bude vo firme Eterniti asi patriť k vulgarizmom.. :)
Prednej časti dominuje veľký gril
Interiér má priestor pre nohy na zadných sedadlách zväčšený o 100 mm, klimatizované sedadlá, prípravu pre iPad a chladič nápojov. Ako hovorí tlačová správa, takáto výbava má uspokojiť náročných zákazníkov od Londýna až po Áziu. Ohľadom materiálov v interiéri nepadlo nič konkrétne, ale je tam koža kam až oko dovidí, a dá sa predpokladať použitie karbónu a dreva.
A koľko že tento jedinečný kúsok, ktorý "vyvinuli" v Anglicku stojí? Nuž Eterniti si bude pýtať celkom slušnú sumičku - 312.000 Eur! To je dosť, ak zoberiete do úvahy to, že Cayenne Turbo bez tuzingu ponúka veľmi podobnú výbavu a spracovanie za cenu 3x nižšiu. A nie každý milionár je ochotný platiť takú cenu za preplácané pozlátko od firmy, ktorá nemá povesť ani históriu. Čiže ak by ste chceli super luxusné SUV - bolo by to Maserati, Lambo alebo Bentley?