Toyota GT86 14R-60 v plnej paráde
V TRD upravili Toyotu GT86 14R-60, výkon motora síce nemenili a všetko ostatné áno.
Pod kapotou nechajú rovnaký motor ako pri sériovej Toyote GT86, teda 2,0 litrový atmosférický boxer s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 205 Nm. Pohonné ústrojenstvo ale nenechali nedotknuté, motoru dopriali nový vzduchový filter, chladič motorového oleja, zosilnenú spojku, či odľahčený zotrvačník. Pohrali sa aj s prevodovkou, zmenili pomery prvého a druhého stupňa a iný je aj stály prevod. Samozrejme vymenili aj pôvodný diferenciál za samosvorný od TRD.
Karbónová strecha šetrí hmotnosť
Sériová karoséria sa im nezadal dosť tuhá a tak ju zosilnili na viacerých miestach v spodných častiach prednej i zadnej nápravy. K predným a zadným tlmičom pridali rozpery v tvare písmena V. Keď už sme pri tlmičoch, tie sú tiež nové a nastaviteľné. Schopnosť auta zastaviť vylepšili silnejšími brzdami.
Do motorového priestoru namontovali rozperu v tvare písmena V
Hmotnosť ušetrili napríklad karbónovou strechou, absenciou zadných sedadiel alebo ľahkými škrupinami TRD.
Exteriér tiež upravili, použili kompletný bodykit TRD vrátane karbónovej strechy, veľkého zadného krídla a difúzora s centrálnym výfukom. Sériové disky nahradili kovanými horčíkovými 18-kami. Zo 2+2 miestneho interiéru urobili len dvojmiestny, zadné sedadlá vyhodili a vpredu osadili škrupiny TRD, nesmú chýbať 4-bodové bezpečnostné pásy a interiérové panely potiahnuté Alcantarou. Aj napriek všetkému odľahčeniu stále uvádzajú hmotnosť auta 1230 kg.
Predné sedadlá vymenili za škrupiny TRD
Toyotu GT86 14R-60 vyrobia v limitovanej edícii 100 kusov. Najväčšie prekvapenie príde, keď sa pozrieme na cenu. Japonská stránka uvádza, že za GT86 14R-60 chcú 6 300 000 jenov, to je v prepočte 46 340 eur. Sériová GT86 stojí 29 990 eur, no táto limitovaná edícia ešte o 16 350 eur viac. Nie je to priveľa na auto s výkonom 200 koní?
Zdroj: autoblog.com, toyota.jp