Nemecký tuner skrížil BMW 120d E87, M5 E60 a M3 E92!
Motor z M5-ky
Nemecký tuner vzal BMW 120d s výkonom 163 koní a premenil ho na monštrum s výkonom 550 koní! Čiptuning? Na ten zabudnite! Odpoveď je omnoho zaujímavejšia. Pod kapotu nenápadného hatchbacku napchali motor z modelu M5 E60. Áno, ide o vidlicový desaťvalec S85B50! Po miernych úpravách dáva maximálny výkon 550 koní pri 8800 otáčkach za minútu!
Naftový hatchback z Mníchova bol po menšej nehode a majiteľ sa rozhodol auto opraviť po svojom. Zveril ho nemeckej firme KJ-Performance, ktorá vybrala z auta pôvodný motor a prevodovku. Nemci opravili a zosilnili niektoré časti auta, aby bolo schopné prijať „orgány“ z BMW M5 E60. Do auta vložili motor V10 a automatickú prevodovku SMG. Nápravy, diferenciál, brzdy a riadenie si požičali z BMW M3 E92. O odpruženie sa stará nemecká značka KW Suspensions.
550 koní v BMW 1?
Prístrojový panel, volant a sedačky sú tiež z modelu M3 E92. Tachometer je ciachovaný „len“ do 330 km/h. Ale maximálna rýchlosť auta je až 340 km/h! Okrem výkonu sa o to postaral aj kratší stály prevod. BMW 1 V10 tak dosahuje maximálnu rýchlosť na siedmom prevodom stupni. Na 6-prevodový stupeň dosiahne rýchlosť okolo 300 km/h a po preradení na sedmičku zrýchľuje aj naďalej. Na stovku akceleruje za 4,4 sekundy.
Pohotovostná hmotnosť auta je 1590 kg. Určite vám napadlo, že „bavorácke“ rozloženie hmotnosti 50:50 je s ťažkým motorom nad prednou nápravou pokazené. Máte pravdu, ale výsledok 55:45 nie je vôbec taký zlý.
Pri pohľade na zadnú časť zaujme iba jedna koncovka výfuku (Sériové BMW M5 má až štyri koncovky). Preto Nemci použili až 90 mm potrubie a odstránili katalyzátory. Napriek tomu tu vidí úpravca ďalší priestor na zlepšenie. S jednou koncovkou výfuku je však BMW 1 V10 dokonalým „sleeper car“.
Páči sa vám podobná úprava?
Zdroj: autoforum