Klasický Mustang, ale viac výkonu
Pod prednou kapotou tróni 5,8-liter V8 s hliníkovým blokom. Prepĺňanie kompresorom z neho dokáže vydupať 485 kW (650 koníkov), takže životnosť zadných pneumatík by som netypol viac než mesiac... Možno si hovoríte "tak veľký motor, prepĺňanie a len 650 koní, nie je to akosi slabé číslo"? Nuž, američania. Tieto nedostatky ale určite vynahradí krútiaci moment s hodnotou 812 Nm. Je to teda musclecar ako sa patrí a aký by ste od Shelby čakali. Ford dokonca o motore hrdo vyhlasuje, že je to najvýkonnejší V8 v sériovej produkcii. K vyššiemu výkonu než má štandartný Mustang dopomáhajú okrem prepĺňania i úpravy ako väčší medzichladič vzduchu (+36%) či väčší ventilátor. Maximálna rýchlosť sa spomína na úrovni amerických 200mph+, teda po našom to je topspeed viac než 300 km/h. Akcelerácia na stovku sa neudáva, môžeme však kľudne povedať, že cca 4 sekundy to budú určite.
Zadné pneumatiky sa zmenia v modrý dym na požiadanie
Objem ničím nenahradíš - musclecars ešte nevymreli
Motor v 2013 GT500 Shelby je spriahnutý so - a teraz pozor - šesťstupňovým manuálom. Žiadny automat ako je v USA dobrým zvykom. Celkový prevodový pomer na najvyššom prevodovom stupni má pomer 3,31:1. Odôvodnené je to účelom dosiahnutia nižšej spotreby. Áno, u šesť litra to naozaj zákazník ocení.. :) Ale dosť bolo sarkazmu. Táto GT500, meniaca zadné pneumatiky v modrý dym na požiadanie, je osadená brzdami Brembo a diferenciál s omedzenou svornosťou od Torsenu. Nuž a predsa len, ak by vás burnout na každej križovatke už omrzel, k dispozícii je i funkcia launch control. V Performance balíku pre GT500 budú v ponuke elektronicky nastaviteľné tlmiče Bilstein, ovládané jednoducho tlačidlom na palubnej doske. Tu sa vlastne rozdiely medzi bežným Mustangom a Shelby končia. Nejde predsa o ortodoxný športiak, všetky vymoženosti pohodlia ostanú zachované. Tomu nasvedčuje i hmotnosť 1746 kg. A ohľadom jazdných vlastností... nuž s tuhou zadnou nápravou toho tiež veľmi nenavymýšlate. Kolesá ale budú ako by ste očakávali - vpredu 19" a vzadu 20".
Pohodlie nie je obetované nižšej hmotnosti
Takto teda vyzerá vnučka filmovej Eleanor (r.1967 GT500). Okrem kupé bude v ponuke i otvorená verzia. Ford tak chce byť plne konkurencie schopný proti iným rivalom, najmä však Chevy Camaru ZL1.