Koncept je rozmerovo takmer totožný so súčasným GTI, na dĺžke ale stráca 15 milimetrov a nižší je o 57 mm. Pod kapotou však nemá dvojliter TSI ako bežné GTI, tam namontovali trojlitrový šesťvalec V6 s dvojitým prepĺňaním. Z toho nepozerá "nič dobré" a výkon pri 6500 ot/min je slušných 375 kW (503 k) a už od štyroch tisíc otáčok je k dispozícii 560 Nm krútiaceho momentu. Automatická prevodovka DSG prenáša výkon, ktorý putuje cez Haldex na všetky kolesá, takže šprint bude silnou stránkou konceptu. Stovka padne po 3,9 sekundách. Maximálna rýchlosť sa odhaduje na 300 km/h. Naspäť na zem ho vrátia výkonné keramické brzdy s priemerom 380 mm, resp. 356 mm ukrývajúce sa v 20-palcových diskoch.
Vo vnútri nájdete len nevyhnutné veci. Je strohý, avšak tých pár prepínačov je rozmiestnených s vkusom. Nezabudlo sa ani na maličkosti ako hlavný vypínač elektriky, spínač pre aktiváciu hasiaceho prístroja či vypínateľné ESP. Auto jazdí v troch režimoch - Ulica, Sport a Okruh. Interiér je o poznanie hranatejší než GTI, tam ale nenájdeme karbónovú prístrojovú dosku v kombinácii so sedadlami z Alcantary a Nappa. Koľko je mieta na zadných sedadlách? Tak na tie zabudnite, sú preč. Tento koncept sa pravdepodobne nestane skutočnosťou, môže ale naznačiť smer dizajnu v ďaľších rokoch.