Výhody mäkkšieho pruženia, a tým vyššej priľnavosti, na reálnych tzv. B-čkových cestách dokazuje napr. Clio RS. To je dôvod prečo za týchto podmienok dokáže udržať krok aj so superšportami.Výhodnejšie (pre neokruhové auto): mäkkšie pružiny + tvrdšie tlmiče, a zároveň pre zlepšenie zatáčania a redukciu nedotáčavosti: mäkkší predok a tvrdší zadok. To mimo iného zlepšuje komfort jazdy. Áno, súčasne je možné zlepšiť aj pohodlie. Naopak extrémy ani tu neprinášajú výhody. Príklad: výrazným znížením sériového auta zdeformujeme odklony do nežiadúcich hodnôt:
Markantné zníženie
Málo? Ok, ešte trochu pridáme, teda uberieme...
Taktiež stúpne pravdepodobnosť jazdy na dorazoch tlmičov: takto “dorazené” pruženie už nie je schopné pohltiť žiadnu nerovnosť a kolesá rýchlo strácajú kontakt s cestou. Výrazne sa tým zhorší brzdenie na nerovnom povrchu. Správna miera zníženia je kompromis medzi znížením ťažiska a zachovaním dostatočnej dĺžky pruženia pre (ne)kvalitu našich ciest.
Súčasne je žiadúce zvýšiť priľnavosť vpredu, a to relatívnym posunom výšok náprav (voči sérii): predok nižšie ako zadok (rozdiel ~1cm). Porovnateľný výsledný efekt dosiahneme aj ľahšie (použitím vyššieho tlaku v zadných pneu - viď. 1.diel). A ako by bolo to "ťažšie"? Správny spôsob dosiahnutia uvedenej kombinácie: mäkkší nižší predok + tuhší vyšší zadok; by bol montážou coil-over kitu so separátne nastaviteľnou výškou (nezávisle od predpätia pružiny). A kde je v tom háčik?: enormná cena, veľmi úzky sortiment, značná tuhosť, proces ladenia.... Preto je vhodné a dobré to hľadanie “jednoduchších” praktických riešení.
Porovnanie nastavenia geometrie na okruhových špeciáloch:
neutrálny okruhový špeciál
pretáčavý špeciál
Opotrebenie tlmičov:
Rezervy v jazdných vlastnostiach môžu byť ukryté aj v tlmičoch. Tlmiče v dobrej kondícii: zmenšujú náklony, opotrebovanie pneu, zlepšujú grip, presnosť riadenia a efektivitu brzdenia. Ako to overíme ? Väčšie opotrebenie sa prejavuje jemným vertikálnym pohupovaním náprav - prednej pri zábere, zadnej pri dobrzďovaní do zákrut.