Nové SUV zatiaľ nesie nič nehovoriace meno TOGG C-SUV a má byť národnou pýchou Turecka. Pri jeho vývoji sa politicky výrazne angažoval aj samotný turecký prezident, pričom z ekonomických výsledkov novozaloženej automobilky má pochopiteľne profitovať aj štát. Cieľom je exportovať sériový model aj za hranice Turecka.
S elektrickým SUV má výrobca veľké plány.
Vyrobené v Turecku
Za vývojom a výrobou elektrickej novinky stojí konzorcium s označením TOGG (Türkiye'nin Otomobili Girisim Grubu) zložené z piatich priemyslových skupín – BMC, Vestel (Zorlu Holding), Anadolu Group, Turkcell a Kok. Turecká vláda chcela vytvoriť akúsi „národnú“ automobilku, ktorá bude Turecko reprezentovať aj na medzinárodnej úrovni. Práve za týmto účelom Turci údajne pred časom kúpili práva na Saab 9-3, z ktorého mal vzniknúť prvý turecký elektromobil. Nakoniec však šli vlastnou cestou a pre TOGG C-SUV vraj vyvinuli samostatnú modernú podvozkovú platformu od začiatku koncipovanú len na pohon elektromotormi. Turci pritom do vývoja zapojili niekoľko zvučných mien. Celé konzorcium vedie bývalý manažér spoločnosti Bosch, Mehmet Gürcan Karakaş.
Aj ako 4x4
Sériový TOGG C-SUV sa na cestách ukáže v roku 2022, dokedy má mať Turecko vybudovanú aj vyspelú sieť nabíjacích staníc. Na výber budú dve verzie auta. „Zadokolka“ poháňaná jedným elektromotorom (147 kW/200 k), alebo verzia 4x4 hnaná dvojicou elektrických motorov (každý na jednej náprave) s celkovým výkonom 294 kW (400 k). Slabšia verzia sa z 0 na 100 km/h rozbehne za 7,6 s, silnejšia dokonca za 4,8 s. TOGG hovorí aj o možnosti výberu z dvoch druhov veľkostí li-ion akumulátorov. Aj s tým s menšou kapacitou má C-SUV zvládnuť prejsť 300 km, so silnejšou údajne až 500 km. Verzia s menšími batériami sa má na 80 % kapacity dobiť za 30 minút (pomocou rýchlonabíjačky s výkonom 150 kW). Nič presnejšie však výrobca zatiaľ nešpecifikoval.