Nový M Mode umožní vodičovi, aby si podľa svojich preferencií nastavil displeje a asistenčné systémy. Okrem pruženia, riadenia alebo motora sa pri M xDrive dá nastaviť aj odpojenie pohonu predných kolies (nová M8 teda určite príde s M xDrive pohonom) a v nových modeloch M8 Coupe a Cabrio aj dokonca možná zmena reakcie brzdového systému.

Vlastnosti motora sú k dispozícii v režimoch Efficient, Sport a Sport Plus, tlmenie v režimoch Comfort, Sport a Sport Plus, riadenie v režimoch Comfort a Sport a po novom brzdový systém taktiež v režimoch Comfort a Sport. V tomto prípade ide o spojenie aktivácie bŕzd s posilňovačom a odozvy na brzdový pedál.

Brzdný tlak vytvára elektrický ovládací člen, k dispozícii je aj podtlakový posilňovač pre zvýšenie celkovej účinnosti. BMW dodáva, že na spätnú väzbu od bŕzd nemá vplyv mokrá cesta alebo vysoká teplota bŕzd a teda aj možný fading (vädnutie bŕzd). Nastavenie medzi Comfort a Sport bude v samotnej odozve na pedáli. Či je to dobré, že vodič nebude mať spätnú väzbu pri rozdielnych podmienkach, to si netrúfam povedať. Avšak elektronický ovládací člen pre brzdný tlak si pamätám z Mercedesov so systémom SBC a po veľkom fiasku v triede E sa vrátili k bežnému brzdovému systému s podtlakovým ovládaním bez elektrického člena. Snáď je to v tomto prípade vymyslené lepšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ďalšou novinkou bude zmena s M Mode v prípade digitálnej obrazovky a head-up displeja. K dispozícii bude režim Road, Sport a Track. V režime Sport sa na digitálnom displeji zobrazujú len otáčkomer, svetelná indikácia ideálneho momentu preradenia, aktuálna rýchlosť a aktuálny rýchlostný stupeň. Po bokoch sú to údaje o teplote oleja a stave paliva, k dispozícii je aj údaj o tlaku v pneumatikách či priečnom a pozdĺžnom zrýchlení. Režim Track je určený na pretekársku trať a jeho zvolenie treba potvrdiť ešte na iDrive ovládači. V tomto momente sa vypnú asistenčné systémy, audio systém a prestanú sa zobrazovať dopravné značky.

Zdroj foto: BMW