Agentúra chce, aby boli telefóny povinne spárované s multimediálnym systémom auta. Ich ovládanie tak bude možné len cez rozhranie vozidla, vodič tak napríklad nebude môcť písať správy počas jazdy, alebo si prezerať internetové stránky, či sociálne siete.
NHTSA chce obmedziť funkcie mobilu

Obmedzenie vybraných funkcií bude možné napríklad cez rozhranie Apple Carplay a Android Auto (Pokiaľ sa tak Apple a Google rozhodne).

S cieľom znížiť rozptýlenie vodiča smartfónom vydalo NHTSA sadu dobrovoľných usmernení. Tie sa zameriavajú na výrobcov infotainmentov a vývojárov aplikácií. Agentúra chce, aby boli telefóny povinne spárované s multimediálnym systémom auta. Ich ovládanie tak bude možné len cez rozhranie auta. Vodič tak napríklad si nebude môcť počas jazdy prezerať internetové stránky, či sociálne siete rovnako nemožné bude aj písanie na mobile. Tieto aktivity sú totiž omnoho nebezpečnejšie v porovnaní s telefonovaním, keď človek aspoň podvedome vníma, čo sa deje na ceste pred ním. Pri písaní a čítaní totiž vodič vôbec nesleduje vozovku. Neveríte? Pozrite si priložené video.

 

Usmernenie ďalej hovorí o tom, že pokiaľ výrobca mobilu nezamkne tieto funkcie počas jazdy, tak by mal priniesť aspoň „automobilový režim“, čo je ekvivalent „leteckého režimu“. Špeciálny režim v aute by teda obmedzil písanie správ, sledovanie videí, prezeranie stránok a sociálnych sieti.

 

„Tieto usmernenia vychádzajúce zo zdravého rozumu sú podložené najlepším dostupným výskumom a v budúcnosti pomôžu výrobcom mobilných zariadení postaviť produkty, ktoré znížia rozptýlenie na cestách,“ hovorí americký minister dopravy Anthony Foxx.

Keďže USA patrí medzi najväčšie trhy na svete, z tamojších usmernení môže profitovať celý svet. Rovnaké riešenia na znižovanie rozptýlenia môžeme dostať aj v Európe. Tieto odporúčania NHTSA môžu byť do značnej časti riešené cez systémy Apple CarPlay a Android Auto. V autách ich používa majorita výrobcov. K tomuto kroku však budú musieť pristúpiť samotní vývojári, keďže ide o dobrovoľné nariadenie. „NHTSA nemá právomoc diktovať návrh aplikácií pre smartfón a iné prenosné zariadenia používané v aute,“ hovorí Gary Shapiro, šéf spotrebiteľskej asociácie. Rozšírenie právomocí by musel schváliť kongres.


Tiež netreba zabúdať na to, že aj po povinnom nariadení zostanú na cestách milióny áut bez infotainmentu schopného prepojenia s telefónom. Veď mnohé autá nemajú ani len handsfree sadu.


Zdroj: automotivenews