"6,2 liter? Teraz by ste si mali jeden čo najrýchlejšie kúpiť!", Thomas Weber, šéf vývoja Mercedesu.
4,0 litrový twin-turbo V8 naznačil smerovanie 8-valcov od AMG. Je to však iba začiatok.
Nové V8 s novými technológiami
Weber v rozhovore pre austrálsky magazín Motoring tvrdil, že sa Mercedes nechystá vzdať 8-valcového motora. Doslova povedal: "Sme si úplne istí, že s V8 zostaneme navždy." Jedným dychom však dodal, že už to nebudú veľké atmosférické 8-valce ako v minulosti. Už dnes majú modely AMG prepĺňané osemvalce. Čaká ich navyše zmenšovanie, podobne ako v prípade najnovšieho 4,0 l twin-turbo V8, ktorý postupne nahradí 5,5 l bi-turbo V8 a legendárny atmosférický 6,2 l V8. "Štýl bude iný a objem bude iný. Uvidíme väčšie turbá a menšie motory V8", pokračoval Weber. Motor V8 od Mercedesu, respektíve AMG sa výrazne zmení. Rozhodne ich čakajú technológie ako vypínanie valcov, či podpora elektromotorov ako systém Kers v F1. Šéf vývoja Mercedesu hovoril aj o hybridoch v kombinácii s V8: "Možno je kľúčovou otázkou elektrifikácia. Plug in hybridy v oblasti vysokovýkonných áut? Rozhodli by sa zákazníci AMG pre túto technológiu? Pri Plug-in hybridoch pridáte hmotnosť. Možno sa pozrieme na Formulu 1 a tento typ elektrifikácie. Je tu priestor na niečo, čo zvýši výkon a zužitkuje energiu a správny model by mohol byť ten z F1. Je to trochu odlišný koncept ako hybridy." Každopádne to však znamená definitívny koniec atmosférických 8-valcov. Aká je Weberova rada na záver?" 6,2 liter? Teraz by ste si mali jeden, čo najrýchlejšie kúpiť!"
Zdroj: motoring