Bočná silueta napovedá, že F12berlinetta nemá problémy s aerodnynamikou. Svedčí o tom koeficient aerodnymického odporu 0,299.
Novinka dostala názov F12berlinetta. Berlinetta v doslovnom preklade z taliančiny znamená „malý sedan“. Vo všeobecnosti toto slovo označuje špeciálnu formu športového kupé. Oficiálne predstavenie sa odohrá už o týždeň na autosalóne v Ženeve.
Poďme rovno k tej najhlavnejšej a najdiskutovanejšej oblasti, ktorou je motor a jeho výkony. V článku o predčasnom úniku informácii sa objavili zaujímavé, ba priam nereálne údaje o výkone a krútiacom momente. Všetko treba uviesť na pravú mieru. Pod prednou kapotou nového Ferrari bude uložený 6,3 litrový dvanásťvalec s atmosférickým nasávaním a 65 stupňovým uhlom zovretia valcov. Žiadne preplňovanie, ani hybridný systém sa nekonajú. Pôvod agregátu pochádza z motora F140, ktorý sa predstavil v type Enzo.
Predčasné odhalenie sa čiastočne triafalo aspoň do dizajnu. V technických informáciách boli nepresnosti.
Vo Ferrari sa podarilo vyrobiť najvýkonnejší cestný model v ich histórii. Top speed viac ako 340 km/h. Z 0 na 200 km/h za 8,5 sekundy.
V Maranelle zo zdvihového objemu 6262 cm3 získali výkon 544 kW (740 k) dostupný pri 8250 otáčkach. Uniknuté informácie hovorili o krútiacom momente až 940 Nm. Zabudnite na to. Dvanásťvalec dosiahne „len“ 690 Nm pri 6000 otáčkach. F12berlinetta ponúka 80% krútiaceho momentu už pri 2500 otáčkach. Nové Ferrari má však krásny litrový výkon 86,8 kW/l (117,5 k).
Jazdné výkony sú pôsobivé. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,1 sekundy. Ale teraz pozor. Šprint na 200 km/h prebehne za 8,5 sekundy!!! Maximálna rýchlosť viac ako 340 km/h. Nejde teda o najvýkonnejší atmosférický motor, ale o najvýkonnejšie cestné Ferrari v histórii.
Krútiaci moment 940 Nm sa na prvý pohľad zdá ako prehnané číslo. Pravdou je, že dvanásťvalec dosahuje 690 Nm.
7 stupňová dvojspojková prevodovka je uložená v zadnej časti. To má za následok dobré rozloženie hmotnosti v pomere 46:54. K nízkej hmotnosti 1525 kg prispieva hliníková karoséria a priestorový rám so zvýšenou pevnosťou, na výrobu ktorého použili 12 rôznych druhov zliatin. Pomer výkonu a hmotnosti je v tomto prípade 2,8 kg/kW.
Oproti Fioranu je F12berlinetta ľahšia o 70 kg, má znížené ťažisko o 25 mm, je kratšia (47 mm), nižšia (63 mm) a užšia (20 mm). Ferrari zaznamenalo úspech aj v oblasti aerodynamiky. Koeficient aerodynamického odporu je len 0,299. Prítlak sa zvýšil o neuveriteľných 76%. F12berlineta využíva Aero Bridge, ktorý maximalizuje prítlak vytváraný kapotou. Odpor vzduchu znižuje systém aktívneho chladenia bŕzd, ktorý umožňuje prívod vzduchu k brzdám len pri dosiahnutí vysokých teplôt.
V interiéri sa všetko orientuje smerom na vodiča. Ferrari sa snažilo maximálne využiť vnútorný priestor.
Brzdenie zabezpečujú karbón-keramické brzdy. Na palube sa nachádza vysokovýkonné ABS, ESP Premium, magnetoreologické tlmiče a ďalšie. Pri pohľade na nové Ferrari F12berlinetta sa neubránim pocitu, že ide o ďalší majstrovský kúsok z Maranella. Krásne tvary vznikli v spolupráci s Pininfarinom. Interiér je tradične plne orientovaný na vodiča. Novinkou v interiéri je maximálna redukcia veľkosti sedadiel, ktoré majú byť aj napriek tomu pohodlné. Už 6.marca sa novinka predstaví naživo v Ženeve.
Rozloženie hmotnosti má vynikajúci pomer 46:54.
Naživo sa Ferrari F12berlinetta predstaví už 3.marca v Ženeve.