Nový Golf neprešiel žiadnou drastickou dizajnovou zmenou. Zmenu dizajnu svetiel do aktuálnej podoby však viacero ľudí kritizuje a úprimne, aj ja sa skôr pridávam do skupinky, ktorá tvrdí, že Golf 8 príliš krásy nepobral. Ale ako sa hovorí, 100 ľudí, 100 chutí. Okrem malej zmeny dizajnu prešiel vylepšeniami hlavne infotainment, bezpečnostné systémy a pohonné jednotky. V roku 2020 sa však môžeme tešiť na predstavenie hneď niekoľkých variantov.
GTI a GTD
Na jar v roku 2020, konkrétne v marci, by mal VW predstaviť športové verzie GTI a GTD. Prvá menovaná verzia by mala dostať výkon viac ako 180 kW (245 k), ktorý sa bude prenášať cez 6-stupňový manuál, alebo cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Nové GTI už bolo aj odfotené pri testovaní a nebyť dvoch okrúhlych koncoviek výfuku, od obyčajného Golfa by ste ho takmer nerozoznali.
Golf 8 GTI
Dieselová športová verzia GTD by mala dostať 2-litrový motor a disponovať výkonom 147 kW (200 k). Rovnako ako pri GTI, aj tu bude na výber medzi dvojspojkovou automatickou a manuálnou prevodovkou. Naďalej bude platiť, že jedinou štvorkolkou ostane verzia R.
GTE
Golf 8 dostane aj elektrifikované verzie, a to mild-hybrid a plug-in hybrid s označením GTE, ktorý by mal byť predstavený v júli 2020. Mild-hybrid bude poháňaný preplňovaným benzínovým motorom s objemom len 1 liter, ktorému bude vypomáhať 48-voltový elektrický systém. Celkový výkon dosiahne zhruba 81 kW (110 k).
Na druhej strane, GTE dostane až dve výkonové verzie. Na výber bude variant so 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k), čo už je na úrovni športovej verzie GTI. Obidve verzie plug-in hybridu budú využívať 1,4-litrový štvorvalec spolu s 13 kWh li-ion batériami.
GTI TCR a R
V septembri by mala prísť vrcholová verzia R, ktorá bude jediným Golfom s pohonom všetkých kolies. Pod kapotou by sa malo skrývať 330 koní (243 kW) a šušká sa, že pre náročnejších by mohla konečne prísť verzia R Plus s až 400 koňmi (294 kW), o ktorej sa už dlhší čas hovorí.
V rovnakom mesiaci by mal VW predstaviť aj vrcholové GTI s označením TCR. Aktuálna generácia TCR-ka nás napriek nenápadnému dizajnu milo prekvapila a Maroš si ho na Slovakiaringu nevedel vynachváliť. Poháňať by ho mal 2-litrový preplňovaný štvorvalec s 213 kW (289 k).
Golf Variant
Na jeseň, v októbri, bude debutovať kombi verzia Variant. Oproti aktuálnej generácii by malo dôjsť k asi len jedinej hlavnej zmene, a tou je zväčšenie batožinového priestoru. Variant Alltrack s väčšou svetlou výškou príde tiež, no dátum jeho premiéry ešte nebol určený.