Viceprezident vývoja vo Volve, Dr. Peter Mertens, sa o novej platforme vyjadril veľmi hrdo, keď povedal: „SPA nám dáva nový technologický začiatok. Okolo 90% dielov v novej XC90 a ďalších chystaných typoch je nových a unikátnych. Posúvame latku na vrchol prémiovej ligy, keď sa jedná o kvalitu a technológie."
Nová platforma ponúka absolútnu voľnosť a variabilitu.
SUV XC90 bude prvým typom značky postaveným na úplne novej platforme. Automobilka ju vyvinula kompletne vo svojej réžii. Vývojári ju pomenovali Scalable Product Architecture (SPA) a v budúcnosti na nej postavia kompletnú paletu typov počnúc S60-kou a končiac S80-kou. Jednou z jej hlavných výhod je flexibilita. Dizajn nových typov totiž už nie je limitovaný rázvorom, prevismi, alebo svetlou výškou. Nové šasi by zároveň malo pomôcť ušetriť pár kíl a zlepšiť rozloženie hmotnosti. Viceprezident vývoja vo Volve, Dr. Peter Mertens, sa o novej platforme vyjadril veľmi hrdo, keď povedal: „SPA nám dáva nový technologický začiatok. Okolo 90% dielov v novej XC90 a ďalších chystaných typoch je nových a unikátnych. Posúvame latku na vrchol prémiovej ligy, keď sa jedná o kvalitu a technológie."
Jedným z hlavných benefitov už v XC90 by mal byť veľkorysý priestor pre posádku. Šasi totiž menej zasahuje do vnútorného priestoru a umožní jeho väčšiu flexibilitu. Výsledkom by mal byť napríklad tretí rad sedadiel, podľa automobilky, pohodlne použiteľný pre ľudí do 170 cm. Novinka samozrejme počíta aj s rôznymi druhmi pohonu. Hoci je na pohon nových typov primárne určená modulárna rodina motorov Drive-E, automobilka plánuje využiť aj rôzne stupne elektrického pohonu. Jedným z nich je hybrid s označením Twin Engine, ktorý bude predstavovať vrchol ponuky novej XC90-ky. Benzínový dvojliter s kombinovaným prepĺňaním a elektromotor ponúknu dohromady až 400 koní. Je však možné, že v budúcnosti na tejto platforme automobilka postaví aj plne elektrické auto. Dôležité ale je, že vývojári rátali s týmito alternatívami už pri návrhu. Znamená to, že napríklad batérie nijak neovplyvnia priestor pre posádku.
Volvo ukázalo aj podvozok druhej generácie XC90. Vpredu bude používať lichobežníkovú nápravu, zatiaľ čo vzadu nájdeme viacprvkovú nápravu s označením Integral Link. Zaujímavosťou zadnej nápravy je použitie priečnej listovej pružiny.
Nová architektúra auta samozrejme pomáha aj zvýšiť bezpečnosť, čo je v prípade Volva priorita. Vďaka rozsiahlemu použitiu ultra vysokopevnostnej, bórovej ocele sa vývojárom podarilo zvýšiť pevnosť skeletu samonosnej karosérie a zároveň udržať hmotnosť v rozumných medziach. Volvo nás nechalo nahliadnuť aj na podvozok novinky. Vpredu bude druhá generácia XC90 používať lichobežníkovú nápravu, zatiaľ čo vzadu nájdeme viacprvkovú nápravu s označením Integral Link. Zaujímavosťou zadnej nápravy je použitie priečnej listovej pružiny. Tá bude vyrobená z ľahkého kompozitného materiálu. Súčasťou voliteľnej výbavy bude aj vzduchový podvozok s piatimi módmi, vrátane jedného, ktorý umožní individuálne nastavenie.
Hlavným znakom, podľa ktorého by ste mali rozoznať novú XC90 v spätnom zrkadle je Tórovo kladivo. Dizajnérsky tím automobilky tak, podľa germánskeho boha hromu Tóra, nazval denné svietenie v tvare T.
Poznávacím znamením nového Volva XC90, ale aj všetkých nových typov bude Tórovo kladivo. Dizajnérsky tím automobilky tak nazval denné svietenie v tvare T, ktoré sme mohli vidieť aj na posledných konceptoch.
Keďže sa novinka dostane na svetlo sveta už o dva týždne automobilka ukázala aj čo to z dizajnu. Hlavným znakom, podľa ktorého by ste mali rozoznať novú XC90 v spätnom zrkadle je Tórovo kladivo. Dizajnérsky tím automobilky tak, podľa germánskeho boha hromu Tóra, nazval denné svietenie v tvare T. Mimochodom, je to jeden z bohov, ktorého uznávali aj Vikingovia. Tento prvok sme mohli vidieť už aj na konceptoch Volvo Concept Coupe, Volvo XC Coupe a Volvo Concept Estate, ktoré automobilka predstavila za posledný rok. Je jasné, že práve tento znak sa stane novým poznávacím znamením aj ďalších typov, ktoré Švédi postupne predstavia.
Zdroj: tlačová správa