Bežný VW Golf GTE ponúka celkom klasických 150 kW (204 k) aj nabíjanie batérie pomocou káblov z bežnej zásuvky. To isté si zachováva aj aktuálne predstavený koncept, ten však pre milovníkov Golfu prináša výrazne vyšší výkon.
Obe novinky, aj up! GTI a aj Golf GTE Performance Concept, síce prezentujú podobný koncept, avšak zmeny sú odlišné už na prvý pohľad pri použitých farbách.
Konštruktéri upravili maximálny systémový výkon až na 200 kW (272 k). Krútiaci moment vzrástol z 350 na výsledných 450 Nm. Dynamické parametre nám automobilka nepredstavila, tie však budú voči sériovým údajom (7,6 sekundy na stovku) určite výrazne lepšie. Nový koncept sa tak opäť o niečo priblížil k sériovému Golfu GTI.
Modré prvky pridajú trocha efektu na vcelku bežnej bielo-čiernej kombinácii.
Obe novinky, aj up! GTI a aj Golf GTE Performance Concept, síce prezentujú podobný koncept, avšak zmeny sú odlišné už na prvý pohľad pri použitých farbách. Zatiaľ čo GTI sa spolieha na ostro červenú, plug-in hybrid využíva znaky a logá v modrej farbe.
Exteriérová biela farba tak kontrastuje s čiernou strechou a čiernymi krytmi spätných zrkadiel. V rovnakej tmavej farbe sú vyvedené tiež časti predného nárazníka a 19-palcové disky kolies. Silueta vozidla je však ozvláštnená o modré prvky, ináč by bielo-čierna kombinácia bola už asi „otrepaná“.
Zraz pri jazere Wörthersee je každoročnou prehliadkou noviniek od VW.
Keďže so zvýšením výkonu majú ísť ruka v ruke aj silnejšie brzdy, Volkswagen do konceptu nainštaloval až 17-palcové brzdy, avšak len tie predné. Samozrejme, aj brzdové strmene nalakovali do efektívnej modrej farby. Vnútri nájdeme športové kožené sedadlá a multifunkčný volant v Alcantare s označením modrou farbou na úrovni 12-tich hodín. Športovo ladené GTI to má v už spomínanej červenej farbe. Automobilka zatiaľ neprezradila, či by sa upravená jednotka mohla dostať aj do sériovej podoby. Avšak s elektromotorom, zvýšeným výkonom a jeho schopnosťami by to mohol byť dosť veľký problém pre „klasické“ GTI. Nechajme sa prekvapiť.