Ako si vo VW predstavujú ešte extrémnejší Golf R ukáže automobilka svetu na autosalóne v Pekingu. V koncepte s názvom Golf R Evo konštruktéri využijú obe cesty ako zlepšiť dynamické parametre. Jednak znížením hmotnosti a aj zvýšením výkonu.
Súčasný Golf R ukrýva pod kapotou motor 2,0 TSI s maximálnym výkonom 221 kW (300 k) v rozmedzí 5 500 až 6 200 ot/min. Vrchol krútiaceho momentu, 380 Nm, dosahuje už od 1 800 ot/min a táto hodnota neklesne až po hranicu 5 500 ot/min. Tieto parametre na cestu prenáša pohon všetkých kolies 4Motion, s elektronicky riadenou lamelovou spojkou Haldex piatej generácie. Ešte pred tým sa však s týmito číslami musí popasovať prevodovka. Tu má zákazník na výber 6-stupňový manuál, alebo 6-stupňový dvojspojkový automat DSG. Takmer 1 500 kg vážiaci Golf R s touto technikou dokáže zrýchliť na 100 km/h za 4,9 sekundy s DSG, alebo 5,1 sekundy s manuálom. Maximálka je obmedzená na 250 km/h. Na Golf celkom slušné čísla, čo poviete? Mimochodom, na jar máme práve túto verziu prisľúbenú na test, takže ak sa nič nepredpokladané nestane určite vám v rámci nášho tradičného video testu povieme, ako to skutočne jazdí.
Súčasný Golf R by mohol dostať výkonnejšieho súrodenca. Naznačuje to pripravovaný koncept Golf R Evo.
Ako si vo VW predstavujú ešte extrémnejší Golf R? To automobilka ukáže svetu na autosalóne v Pekingu na koncepte s názvom Golf R Evo. V tomto aute konštruktéri využijú obe cesty, ako zlepšiť dynamické parametre. Jednak znížením hmotnosti a aj zvýšením výkonu. Znižovanie hmotnosti Golfu sa ponesie v podobnom duchu, ako to ukázal minulý rok vo Wörthersee koncernový kolega Audi TT Ultra Quattro. Čiže použitím kompozitov s uhlíkových vlákien. Karbónová by mala byť napríklad strecha a niekoľko ďalších panelov karosérie. Evo príde aj o zadné sedadlá, ktoré nahradí ochranný rám. Bez povšimnutia nezostanú ani predné sedadlá. Tie vystriedajú tenšie škrupinové sedačky. Výkon by mal narásť vďaka rovnakému motoru, aký bude aj pod kapotou pripravovaného Audi S3 Plus. Je to agregát s tým istým konštrukčným základom, ako má napríklad ten v štandardnom Golfe R, no vyladený na výkon okolo 280 kW (380 k). Krútiaci moment by mal vrcholiť hodnotou 500 Nm. V Golfe R Evo bude použitá 6-stupňova prevodovka DSG a pohon všetkých kolies. A práve prevodovka je ďalší tromf, ktorým chce VW prekonať Mercedes. Ten totiž musí, v A 45 AMG, obmedzovať maximum krútiaceho momentu na prvých troch prevodových stupňoch, aby ochránil prevodovku. VW tvrdí, že ich prevodovka znesie aj spomínaných 500 Nm.
Ako som už v úvode spomenul, myslím, že sa ešte dočkáme výkonnejšieho Golfu R. Na to koľko si odnesie z konceptu Golf R Evo a ako bude vyzerať samotný koncept si budeme musieť ešte chvíľku počkať.