Tou najvýraznejšou a najľahšie postrehnuteľnou zmenou je pochopyteľne design. A to konkrétne prednej časti, ktorá dostala, konečne, zjednocujúcu prednú masku aj so sedanmi GS, ES a SUV RX. Lexus chce dosiahnuť jednoznačnú rozpoznateľnosť svojich áut už v spätnom zrkadle, presne podľa vzoru nemeckej veľkej trojky.
Čerešničkou na torte bude samozrejme novo predstavená verzia F Sport a bude to po prvý krát, keď sa športové doplnky objavia v tejto najvyššej triede.
Celkové rozmery ostali takmer nezmenené až na dĺžku auta, ktorá narástla o pár mm.
Vylepšený Lexus LS pre modelový rok 2013
Nové LS má opäť ambície zaradiť sa medzi najtichšie a najpohodlnejšie automobily na svete (darí sa mu to inak pravidelne). Preto sa vylepšenia dotkli izolácií, ktoré chránia pred hlukom motora a podvozka, ako aj pred aerodynamickým hlukom. LS môže byť ako prvé vozidlo značky Lexus vybavený prednými diskmi kolies s dutou komorou, ktoré potláčajú hladinu hluku v prednej časti kabíny.
Celosvetovou novinkou je nový systém riadenia klimatizácie (Lexus Climate Concierge) vybavený až 13 senzormi, ktorý dokáže automaticky obsluhovať klimatizáciu predných aj zadných sedadiel a vyhrievanie venca volantu.
Interiér nového LS pekne omladol
Lexus tvrdí, že LS prešlo viac než 3 000 úpravami, funkčnými zmenami a technickými inováciami vrátane troch celosvetových noviniek a najmenej 15 noviniek, ktoré boli po prvýkrát použité značkou Lexus. Ako úplne prvý model značky môže byť toto vozidlo vybavené vonkajším osvetlením tvoreným výhradne diódovými zdrojmi (LED), vrátane vertikálne tvarovaných hmlových svetiel s najmenšími jednotkami typu P.E.S. na svete, alebo jedinečnými svetlami na denné svietenie (DRL), ktoré pozostávajú z hladkých svetelných trubíc v tvare písmena „L“.
Lexus LS F-Sport, prvý krát sa LS prezuje do tenisiek
K výraznému zvýšeniu celkovej tuhosti karosérie prispeli nové metódy laserového zvárania a lepenia kovových spojov karosérie. Vylepšený je aj systém AVS (adaptívne variabilné odpruženie) s novým systémom ovládania všetkých štyroch kolies súčasne alebo prepracované riadenie a brzdy.
K dispozícií bude až päť režimov jazdy, ktoré si vodič môže zvoliť – ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S a SPORT S+.
Zadná časť vynoveného LS bola taktiež prepracovaná
Interiér modelu LS dopĺňa celosvetovo prvý systém progresívneho osvetlenia (AIS), ktorého súčasťou sú aj nové interiérové svetlá v bielom odtieni a dynamické osvetlenie prístrojového panelu.
Nový dizajn interiéru, po vzore menšieho GS, dostal vylepšený združený ovládač „Remote Touch“ (RTI) s krásnym LCD displejom s uhlopriečkou 12,3" (aktuálne nikto neponúka v osobných autách väčší).
Ucho nového majiteľa isto poteší zvuková aparatúra Mark Levinson Reference Surround System s 19-timi reproduktormi. O jej kvalite hádam ani nie je nutné písať... Systém palubnej zábavy pre cestujúcich na zadných sedadlách po novom dopĺňa aj prehrávač Blu-ray diskov.
...a takto vyzerá s F Sport paketom!
Samozrejme, bokom neostala ani bezpečnosť, kde je Lexus jedným z lídrov. Je tu napríklad zdokonalená verzia pokročilého prednárazového bezpečnostného systému (A-PCS) s asistentom, ktorý pomáha zabrániť zrážke. Systém bol navrhnutý tak, aby pomáhal vodičovi vyhnúť sa zrážkam, resp. napomáhal zmierniť následky zrážky, či už s inými automobilmi alebo s chodcami. A to za akéhokoľvek počasia či času.
Inžiniery sa pohrali aj s osvetlením auta, keď predstavili novo vyvinutý systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS). Ten automaticky prepína medzi režimom stretávacích svetiel, diaľkových svetiel a čiastočne zacloneným kužeľom svetla.
Systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA) po zdokonalení lepšie pomáha na miestach s vyklenutou vozovkou a pri pôsobení bočného vetra. K dispozícii je aj systém na monitorovanie mŕtvych uhlov (BSM) a systém nočného videnia (Lexus Night View).
Lexus LS F Sport v plnej kráse!
Pomyselnou čerešničkou na torte je úplne nová verzia LS F SPORT, ktorá doteraz pri tejto vlajkovej lodi chýbala. Tá spája športovejší a agresívnejší dizajn exteriéru aj interiéru, ktorý zahŕňa zníženie svetlej výšky o 10 mm, brzdy Brembo so 6-piestikovými strmeňmi na prednej náprave a radenie pomocou páčok pod volantom. Výkony motorov ostávajú rovnaké ako pri sériových modeloch (vrátane tých pred faceliftom).
Verzia LS 460 (motor 1UR-FSE 4.6 V8) s pohonom zadných kolies ťaží z novo pridaného samosvorného diferenciálu Torsen a radenia pomocou páčok pod volantom, vrátane automatického pridávania medziplynu pri podraďovaní. Verzia LS 600h je vybavená aktívnym stabilizátorom.
Model LS 460 F SPORT okrem toho disponuje "generátorom zvuku nasávania, ktorý posilňuje vibrácie impulzov z nasávacieho systému a privádza ich do kabíny vozidla." Laicky povedané, pri nakladačke sa aj do takmer dokonale izolovanej kabíny prenesie čo to zo zvukov motora.
Tak čo poviete na novinku, môže byť? Najmä F Sport vyzerá veľmi zaujímavo...
Pozrite si aj náš test Lexus LS 460