Ikonický predchodca BMW 8 E31. Jedno zo štyroch áut mojej vysnívanej garáže.
Atlét v luxusnom outfite
Ľudia z BMW o nadchádzajúcom rade 8 vravia, že kombinuje nekompromisnú dynamiku a výkony s moderným luxusom. Súčasne nasleduje tradíciu veľkých kupé od BMW a interpretuje klasické dizajnové prvky v novom jazyku. Oproti hranatému predchodcovi z 90. rokov pôsobí karoséria uhladeným dojmom, výzor je však z predného a zadného pohľadu agresívnejší. Všimnite si charakteristické ľadvinky, alebo lepšie povedané ľadviny. Nie sú rozdelené, ale tvoria celok, jeden „grill“. Atletická karoséria stojí na 21-palcových diskoch. Veľmi zaujímavým detailom je zadné krídlo. Mal som čo robiť, aby som zistil, kde sa „napája“ a ako ho dizajnéri vytvarovali. Zadné svetlá s OLED technológiou si postupne dláždia cestu k masovému nasadeniu, nebudú chýbať ani tu. Pod nimi v zadnom nárazníku sídli difúzor, ako inak, z karbónových vláken.
Detaily o pohonných jednotkách BMW nezverejnilo. Kupé si pravdepodobne prevezme strojovne z radu 7, zahŕňajúceho prepĺňaný 3,0 l R6 a 4,4 l V8. Možný je aj 6,6 l twin turbo V12. Bola by to skvelá spomienka na predchodcu, ten sa mohutným V12 pýšil taktiež.
Výkladná skriňa BMW
Nové BMW 8 má prezentovať to najlepšie z mníchovskej automobilky na poli luxusných a športových áut. „Kupé radu 8 je najšportovejším automobilom v segmente," povedal šéf výskumu a vývoja BMW, Klaus Fröhlich, novinárom prítomným na predstavení BMW Concept 8 Series. "Nie je to ani Vantage, ani 911, ale čistokrvné vysokovýkonné BMW s vlastným charakterom." BMW si želá, aby sme novinku, ktorá je prekvapivo kratšia a kompaktnejšia ako súčasné BMW radu 6, neporovnávali s konkurenciou. Má byť trieda sama o sebe. Nuž, jedna vec je zbožné želanie ľudí z Mníchova a druhá vec je realita. BMW 8 práve naopak bude mať jasných konkurentov ako Aston Martin DB11, Mercedes AMG GT, Porsche 911 a ďalšie športové autá triedy GT. Som si istý, že v Mníchove si tvrdú konkurenciu, naopak, veľmi dobre uvedomujú. Snáď ju dokážu nielen dorovnať, ale v niečom aj prekonať.
Zdroj: BMW, bmwblog