Podujatie pôvodne vzniklo pre fanúšikov Golfu GTI. Za krátky čas prerástlo svoje hranice a stalo sa dôležitým dňom nielen pre fanúšikov z celého sveta, ale aj pre kalendáre jednotlivých značiek VW. Pri jazere už tradične stretneme aj zvláštne kúsky ako z inej planéty. Automobilky sa väčšinou chcú pri Wörthersee prezentovať čo najdivokejším autom. Výstavné kúsky síce bývajú často nepoužiteľné v reálnom živote, ale to vôbec nevadí.
Volkswagen pre svojich fanúšikov pripravil naozajstné poklady. Prvým konceptom je Polo WRC street, ktoré do Rakúska prišlo v rytme motoršportu. Nemci práve na tomto podujatí po prvýkrát ukázali, ako bude v budúcnosti vyzerať ich malé extrémne Polo, ktorého sa dočkáme koncom roka 2013. Áno, presne tento kúsok sa bude vyrábať v limitovanej edícii. Možno na prvý pohľad vyzerá trochu obyčajne, ale v jeho útrobách sa ukrýva 2,0 litrový štvorvalec TSI s výkonom 162 kW (220 k). To znamená, že je rýchlejšie ako Golf GTI!
Koncept Polo WRC street sa bude vyrábať v obmedzenom počte kusov.
Aby toho nebolo málo, pri jazere sa objaví aj Polo R-WRC, ktoré je ešte väčšia divočina, no nie je to premiéra. Ide o prototyp auta , ktorému nie sú cudzie predpisy WRC. Z 1,6 litrového motora TSI vo VW vydolovali silu približne 224 kW (300 k). Vďaka tomu má Polo beštiálnu akceleráciu. Z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Práve s týmto Polom vstúpi VW v roku 2013 do šampionátu WRC.
Po veľkej ženevskej premiére prišiel na dovolenku do Rakúska aj Golf GTI Cabriolet. Soft top s výkonom 155 kW (211 k) má na palube dvojlitrový motor, šesťstupňovú manuálnu alebo DSG prevodovku, elektronickú uzávierku diferenciálu prednej nápravy XDS a 17 palcové zliatinové kolesá. Fanúšikovia majú práve teraz prvú možnosť tento kabriolet po jeho premiére spoznať bližšie.
Ďalším kúskom je Golf GTI Black Dynamic, ktorý navrhlo 9 študentov pod dohľadom profesionálov z VW. Golfu dominuje čierna farba všade kde sa dá, v interiéri aj exteriéri. Preplňovaný dvojlitrový motor dosahuje výkon 265 kW (360 k). Študenti upravili ja výfukové potrubie a pridali osempiestový brzdový systém. Do kufra navyše dostali 1800 wattový hudobný systém s 9 reproduktormi.
Povedali by ste, že za vznikom toho Golfu stoja študenti a študentky?
Tuningové Vianoce Wörthersee 2012 sa konali od 16. do 19. mája. Kiež by sme také niečo mali aj na Slovensku.
Golf GTI White Concept je iba nová dizajnová štúdia. Exteriéru panuje matný biely lak. Vo vnútri sa rozpútal kontrast medzi čiernou a červenou farbou. Červené prešívanie ja na volante, hlavici radiacej páky a na dverách.
Na podujatí sa predstaví aj VW Scirocco R Concept Blue. Výrobca o ňom zatiaľ neprezradil nič. Takže jediné čo vieme povedať je, že je modrý a tajomný.
Seat na stretnutie priniesol 6 skvostov, medzi ktorými je aj koncept Ibiza Cupra, ktorá má pri Wörthersee svoju európsku premiéru. A to sa nestáva len tak na hocijakých podujatiach.
Ibiza Cupra po svojej svetovej premiére v Pekingu zamierila rovno k jazeru Wörthersee. Koncept má pod kapotou motor 1,4 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Sila je spriahnutá 7 stupňovou prevodovkou DSG. Vo výbave nechýba elektronická uzávierka diferenciálu XDS. Svalnatý vzhľad je zakončený zadným difúzorom. Keďže ide o koncept, môžeme ho brať s rezervou. Aj keď vo finálnej verzii sa už očakávajú len kozmetické úpravy.
Seat dobre vie, že premiéra modelu Ibiza Cupra patrí práve k Wörthersee.
Seat do Wörthersee priniesol aj Ibizu FR a Leon Cupra R. Výrobca sľubuje individuálny štýl s originálnym príslušenstvom. Obe vozidlá sú v bielej farbe. Ibiza FR stojí na 17 palcových zliatinových kolesách a pohľady púta najmä kontrastujúcimi červenými spätnými zrkadlami a brzdovými strmeňmi.
Každému amatérskemu jazdcovi, odporúčam pozorne sledovať Ibizu SC Trophy. 1,4 litrový motor s výkonom 132 kW (180 k), 7 stupňová prevodovka DSG, samosvorný diferenciál, pretekársky podvozok, vylepšené brzdy a 18 palcové zliatinové kolesá s rozšírenými podbehmi sľubujú zábavu v každej situácii. Seat to všetko ponúka za 31 500€ bez dane.
Ak chce niekto investovať viac, na podujatí ho čaká Leon Super Copa. Automobil postavený na základe súrodenca z WTCC dostáva z dvojlitrového motora poriadny výkon 300 koní podporený krútiacim momentom 340 Nm. Za 63 tisíc € záujemcovia dostanú samosvorný diferenciál a šesťstupňovú prevodovku DSG. S týmto Seatom má každý rýchlosť 250 km/h na dosah ruky.
Posledným Seatom na rakúskom podujatí je Mii. Maličké áutíčko dostalo trošku viac sebavedomia červeným lakovaním Tornado a čiernymi 16 palcovými zliatinovými kolesami. Červeno-čierna kombinácia sa dostala aj do interiéru, kde Seat namontoval športové sedačky. Mestské auto je pripravené na pouličný súboj.
Tohtoročné Wörthersee nemohla vynechať ani Škoda. Niečo podobné ako Fabia RS2000 sa síce tento rok nekoná, ale Citigo na steroidoch ste určite ešte nevideli.
Odkiaľ berie inšpiráciu koncept Citigo Rally vysvetľovať hádam nemusím. Rozšírené blatníky a veľký predný nárazník sú jasnými znakmi, že Citigo vôbec nemá mierumilovné sklony. Vzadu nájdeme krídlo a v strede umiestnenú koncovku výfuku. Mestské auto stojí na 18 palcových kolesách s nízkoprofilovými pneumatikami. Bližšie technické informácie zatiaľ Škoda nezverejnila.
Druhým kúskom od českej automobilky je Citigo DJ Car, ktoré má za B stĺpikom otvorené pódium pre DJ. Napojené na audiosystém s výkonom 100 000 wattov je to rozhodne najhlučnejšie Citigo. Malú Škodu bude možno počuť aj na Slovensko.