"Keď spomenuli Ferrari California SWB, myslel som, že ide vtip. Potom však povedala jeho meno. Bol to jeden z najstarších zberateľov vo Francúzsku." hovorí Pierre Novikoff o prvom telefonáte, v ktorom sa dozvedel o zbierke.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Začnime samotným zberateľom. Podnikateľ a technický nadšenec Roger Baillon si na svoj koníček zarobil výrobou nákladných áut v povojnovom období a prevádzkovaním transportnej spoločnosti. V tých časoch mal dokonca monopol na cisterny na prepravu nebezpečných materiálov, vďaka návrhu pevnej vodotesnej nádrže. V 50-tych rokoch navyše prišiel s ťahačom, ktorý už nemal motor pred kabínou, ako to bolo v tých časoch zvykom, ale pod ňou, ako to poznáme dnes. Keďže miloval techniku a najmä francúzske automobilky, rozhodol sa založiť automobilové múzeum. Najväčšiu časť svojej zbierky zhromaždil medzi rokmi 1955 až 1965. Na vysvetlenie stavu, v ktorom sa mnohé z nájdených áut nachádzajú treba povedať, že mnoho z nich zachránil zo šrotoviska. Bolo medzi nimi aj veľa vzácnych kusov, dnes už neexistujúcich značiek, ktoré však ešte v tých časoch nemali takú hodnotu. Aj to bol jeden zo spôsobov ako vyhľadával kusy do svojej zbierky. Niektoré z nich zreštauroval, niektoré nie. No samozrejme kupoval aj autá vo výbornom stave, či nové a zánovné vozidlá, čo dokumentujú napríklad aj nájdené Ferrari. Okrem Delonovho 250 GT SWB California Spider, totiž mal aj Ferrari 308 GTS a Ferrari 400 Mondial 3.2L cabriolet. Jeho zbierka však bola najmä o významných francúzskych modeloch, o čom svedčí aj zoznam áut, ktoré idú do dražby. Nájdete ho na konci článku. Najstarším v jeho zbierke bol Renault z roku 1912 so 4-valcovým motorom. No dostal sa tam napríklad aj Talbot Lago T26 cabriolet, z karosárne Saoutchik, ktorý kedysi patril egyptskému kráľovi. V roku 1953 navyše kúpil usadlosť na západe Francúzska, v ktorej bola zbierka dodnes. Získal ju s jediným cieľom. Urobiť z nej svoje vysnívané automobilové múzeum. Dokonca si zaobstaral malý vlak, ktorý mal slúžiť na vyhliadkové jazdy po múzeu.

Alain Delon a Jane Fonda počas nakrúcania filmu Les Félins (Kočky) v roku 1964 odfotení v Delonovom Ferrari 250GT SWB California Spider.

V roku 1953 Roger Baillon kúpil usadlosť na západe Francúzska, s jediným cieľom. Urobiť z nej svoje vysnívané automobilové múzeum. Dokonca si zaobstaral malý vlak, ktorý mal slúžiť na vyhliadkové jazdy po múzeu.

V 70-tych rokoch sa však Baillonov cieľ začal rozplývať. Jeho firma sa dostala do problénov a v roku 1978 skrachovala. V tom čase musel podnikateľ predať časť zbierky, no stále si nechal okolo 100 áut. Nie je však úplne známe, prečo nechal zvyšok kolekcie stáť takmer zabudnutý, keď v ňom mal stále obrovský majetok. Môžeme iba predpokladať, že sa nechcel vzdať svojho sna, no na druhej strane nemal dostatok prostriedkov na jeho naplnenie. Roger Baillon zomrel pred 10-timi rokmi a zbierku zdedil jeho syn Jacques. Aj ten sa však nedávno odobral na druhý svet a dedičstvo sa dostalo do rúk vnukov pána Baillona. Je celkom zrejmé, že ani netušili akú hodnotu majú ukrytú na zabudnutej usadlosti.

Zaujímavé je, že o zbierke nevedela ani zberateľská komunita, čo je hlavný dôvod, prečo aukčný dom hovorí o objavení. Kto ich kontaktoval? Pierre Novikoff v rozhovore pre britský telegraph povedal: "Autá sme vlastne objavili vďaka priateľke predávajúcej rodiny. Bláznivé je, že o zbierke nevedeli ani automobiloví špecialisti. Keď spomenuli Ferrari California SWB, myslel som, že ide vtip. Potom však povedala jeho meno. Bol to jeden z najstarších zberateľov vo Francúzsku."  Aukčný dom bude dražiť autá presne v takom stave, ako ich našli. Ich odhadovaná cena je od 500 eur do niekoľko miliónov za jednotlivé kusy. Dražiť ich budú 6. februára na Retromobile Salon v Paríži.

V Baillonovej zbierke je aj Talbot Lago T26 cabriolet, z karosárne Saoutchik, ktorý kedysi patril egyptskému kráľovi.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zoznam 60 áut, ktoré idú do februárovej dražby:

·    Amilcar C6 Berline
·    Amilcar CGS
·    Ariès Coach
·    Auto Union cabriolet
·    Avions Voisin C15
·    Avions Voisin limousine C15
·    Avions Voisin C7 par Gallé
·    Ballot 8 cyl limousine
·    Barré torpédo
·    Berliet coupé chauffeur
·    Berliet Type VIGB 10HP Taxi Landaulet
·    Bugatti 57 Ventoux
·    Citroën Trèfle
·    Delage D6
·    Delage D8 coach
·    Delahaye 135 cabriolet Faget Varnet
·    Delahaye 135 coach Chapron
·    Delahaye 235 coach Chapron
·    Delahaye 235 coach Chapron
·    Delahaye 235 coupé Chapron
·    Delahaye Type 43 coupé chauffeur
·    Delahaye GFA 148 L
·    Delahaye Type 43 camionnette
·    Delaunay Belleville limousine VL8
·    Facel Vega Excellence
·    Ferrari 250 GT SWB California Spider
·    Ferrari 308 GTS
·    Ferrari 400 Mondial 3.2L cabriolet
·    Hispano Suiza H6B cabriolet Millon-Guiet
·    Hotchkiss cabriolet
·    Innocenti S cabriolet
·    Jaguar type S 3.4 L
·    La Buire 12 A
·    Lagonda LG45 cabriolet
·    Lancia Thema 8.32
·    Lorraine Dietrich B3/6 plateau
·    Lorraine Dietrich B3/6 torpédo par Grumman
·    Lorraine-Dietrich torpédo
·    Maserati A6G 2000 Gran Sport Frua
·    Mathis cabriolet
·    Mathis FOH;
·    Packard cabriolet Super Eight
·    Panhard-Levassor Dynamic berline X77
·    Panhard-Levassor Dynamic coupé X76
·    Panhard-Levassor limousine X72
·    Porsche 356 SC ex-Sonauto
·    Renault AX torpédo
·    Renault Vivastella cabriolet
·    Sandford cyclecar 3 roues
·    Singer Cabriolet
·    Talbot Lago 11/6 cabriolet
·    Talbot Lago Baby cabriolet
·    Talbot Lago Baby cabriolet
·    Talbot Lago Cadette 11
·    Talbot Lago coach
·    Talbot Lago T26 coach
·    Talbot Lago T26 Grand Sport coupé Saoutchik
·    Talbot Lago T26 Record coupé Saoutchik
·    Talbot Lago T26 cabriolet Saoutchik ex-Roi Farouk

Zdroj: artcurial, telegraph, dailymail, classicdriver