Na motore je plaketa s podpisom pracovníka, ktorý ho vyrobil.
Pod kapotou najrýchlejšieho Áčka je preplňovaný štvorvalec, ktorý má až šialený výkon 265 kW (360 k) a maximálny krútiaci moment 450 Nm. Napriek tomu, že je tak mimoriadne silný, samotný motor váži len 148 kg. Turbo dokáže do spaľovacieho priestoru tlačiť vzduch pod tlakom 1,8 baru. Vstrekovače dokážu rozložiť vstrek na niekoľko menších a zapaľovanie počas explózie dáva niekoľko iskier. Všetky tieto údaje dávajú pre sériový motor až nebezpečný litrový výkon 180 k. Výsledné zrýchlenie na 100 km/h za 4,6 sekundy, aj vďaka pohonu oboch náprav. Výkon prenáša na všetky štyri kolesá automatická dvojspojková prevodovka 7G-DTC. Manuálna prevodovka pri tomto modeli nie je dostupná a tak ostáva jedine možnosť radenia pod volantom.
Litrový výkon až 180 koní je na hatchback naozaj vynikajúce číslo. Motor má nový kľukový hriadeľ, výfukový systém s elektronicky riadenými klapkami a chladiaci systém z komponentov SLS AMG.
Výkon štandardne putuje na predné kolesá. V prípade potreby však 4Matic vie presmerovať až 50% výkonu na zadnú nápravu. Z pozície vodiča bude navyše možné nastavovať charakteristiku podvozka.
Áčko vo všetkých modeloch pôsobí naozaj športovým dojmom. AMG tak veľa zmien nepridalo. Komu to vadí, môže siahnuť po verzii Edition 1. Karoséria dostala čierne pásy a lemovania. Kde by už čiernej farby bolo priveľa, nastúpila červená. Rovnako čierne sú aj zliatinové kolesá, za ktorými sú červené brzdy. Vzadu ukončuje strechu prítlačné krídlo. Po stranách difúzora sú dve dvojice obdĺžnikovitých koncoviek výfukov.
Výrobca vyšperkoval interiér do detailov. Hneď po nastúpení teda budete vedieť v čom sedíte.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Prvá recenzia Mercedes triedy A