Dodge Charger SRT Hellcat si brúsi zuby na nemeckú prémiu, je silnejší a rýchlejší ako BMW M5, či Mercedes E63 AMG.
Tim Kuniskis, CEO Dodge o Chargeri Hellcat hovorí: „Toto je auto, aké by väčšina automobiliek nikdy nepriniesla na trh.“ Najvýkonnejšie verzie Dodge nesú skratku SRT, no Hellcat pridáva ešte čosi navyše. Už nasávacie a odvetrávacie otvory na kapote nás nechávajú tušiť, že pod kapotu natlačili poriadnu porciu pravej americkej sily. Je to tak, agresívna predná časť skrýva kompresorom prepĺňaný 6,2 litrový HEMI V8, ktorý produkuje monštruóznych 519 kW (707 k) a 881 Nm. Toto potom prenáša na zadnú nápravu 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá v dokáže preradiť za výborných 160 ms.
Dodge Charger SRT Hellcat, krásny a brutálne silný
Veľká porcia výkonu potrebuje na správne fungovanie aj výborný podvozok a brzdy. Dodge siahol po osvedčených riešeniach. Nasadili podvozok Bilstein s tromi režimami, Street – pre každodenné použitie, Sport – pre jazdu na kľukatých horských cestičkách a Track – ak chcete na okruhu zadupať BMW M5 do zeme. Hellcat zastavujú brzdu Brembo vpredu s priemerom 391 mm a šiestimi piestikmi, vzadu s priemerom 350 mm.
Balík spolu funguje výborne, aj keď Dodge Charger SRT Hellcat váži 2100 kg, tak zrýchli na stovku za 3,7 s, dosiahne topspeed 326 km/h a štvrť míle zvládne za 11 s. A čo na to nemecká prémia? Stojí v kúte, hanbí sa a závistlivo pozerá. Na porovnanie BMW M5 pokorí stovku za 4,3 s a po odblokovaní vytiahne „len“ 310 km/h, Mercedes E63 AMG so zadným pohonom dá stovku za 4,2 s. Ani Porsche Panamera Turbo S ameriku neporazí, stovku má za 3,8 s a maximálku 310 km/h.
Kladivo na nemeckú prémiu
Poviete si, že takú mašinu si nechá Dodge poriadne zaplatiť. Áno, Charger SRT Hellcat nebude najlacnejší, no jeho cena by v USA nemala výrazne prekročiť hranicu 60 000 dolárov. Ako býva zvykom, tak v Európe k tomu ešte musíme pripočítať clo, DPH a úpravy vyžadované európskymi predpismi.
Zdroj: hnonline.sk, autoblog.com